Ervaring van Magdalena
Ik wilde even zwaaien en je bedanken voor jouw lessen.
Ik had het vandaag even moeilijk, met veel zelf-twijfel en een soort wanhopige gevoelens ten aanzien van mijn verlangen om beter te leren spelen.
Vanavond volgde ik mijn wekelijkse ensemble groepslessen.
Alsof er een nieuwe deur in mijn geest open was gegaan: ik heb nog nooit in mijn leven met zo'n gemak en vanzelfsprekendheid gespeeld.
Veelal prima vista.
Zelfs jouw uitleg over de trillers kwam te pas.
Wat een wonderlijke synchroniciteit.
Ik weet dat naast mijn (muziek-huis)werk blijven doen, ook onze gesprekken en jouw aanwijzingen en oefeningen een belangrijke rol spelen in dit proces.
Ik voel mij nu verwonderd en geïnspireerd.
Het is opeens duidelijk dat ik zeker niet op moet geven en gewoon mijn (muziek) werk moet blijven doen.
Chop wood, carry water…
Dank je wel voor de inspirerende les!
Ik heb sommige aspecten zoals opener, expressiever spelen, gelijk in praktijk gebracht tijdens mijn ensemble spel. Het werkt!
Magdalena